onsdag den 22. januar 2014

Sokker i nyt design

Julen 2013 fik min bror denne gave, som jeg ikke har fået vist jer endnu.
Jeg har ikke før strikket herresokker, men da vi i høj grad selv fremstiller vores gaver eller finder ting i genbrugsbutikker, så var det naturligt, at jeg skulle forære ham et par varme sokker.
Men da jeg kom i gang, og fik brugt min mand som model, så opdagede jeg en forskel, jeg ikke tidligere har tænkt over. Nemlig at en herrefod i højere grad bør tilpasses og indtagningerne derfor også lægges anderledes.
Det har jeg forsøgt at vise dig her på dette billede, for som du kan se, så er der taget ind til lilletåen meget tidligere end ved tåen i modsatte side. Det betyder en perfekt pasform, men også at man lige skal kigge på sokkerne inden brug, for nu har man klart en højre- og en venstresok.
Som du kan se, så sidder de bare perfekt, og de bliver ikke for store at have på i skoene.
Jeg har strikket af rester, så derfor er skaftet en Lana Gross med mønster og foden en hjertegarn i koksgrå, så ud over de mange timer, det tager at strikke et par sokker, så er det jo en ret billig gave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar