tirsdag den 28. januar 2014

Alle mine projekter lige pt.

Her kommer lige lidt af en afsløring!
For mit strikkebehov er vokset enormt er efter min eksamen er afsluttet (og inden næste modul starter på tirsdag), og derfor har jeg nu igen rigtig mange projekter igang sideløbende.

Jeg har det bedst med både at have hurtige projekter på store pinde, langsomme projekter, projekter der kræver stor koncentration, og så selvfølgelige småprojekterne...

Her et lille indblik i, hvad der pt. er på pindene:
Først det meget langsomme projekt:
Denne smukke bluse, som jeg strikker på pind 3. Jeg er startet på det for ca. 10 dage siden, og opskriften er fra design.club.dk af Else Schjellerup. Garnet er DUO-garn, og det har jeg ikke strikket med før, men det virker meget fint og lækkert. Er blusen færdig til sommer, er jeg yderst tilfreds.

Her et af de hurtige:
Min yngste datter ønsker sig et halsrør, så det har jeg lige slået masker op til. 
Det startede med, at min mand lige pt. er på ski i Norge, og med et blik på mit garnlager opdagede jeg, at det garn, som han sidste år havde med hjem til mig, stadig stod urørt!!! Ups. Ikke så godt, og slet ikke når jeg nu endnu engang har lavet en bestilling, som han også skal have med hjem!!!
Pickles-garnet er simpelthen så blødt (men portoen fra Norge er 150kr, og gratis i Norge), og hvis du aldrig har prøvet det, så er det altså en sikker vinder. Dette rør strikker jeg på pinde 5,5, og jeg har slået 170 masker op ud fra beregningerne efter min strikkeprøve.
Startede i går aftes og her til morgen kunne hun ikke helt forstå, at hun ikke kunne få det på i skole...:-)

Her har vi så lidt mønsterstrik:

Denne sweater startede jeg på i december, og jeg mangler ærmerne. Af en eller anden grund, så går jeg altid i stå her. Det er nok ligesom med strømper; jeg gider kun at lave den ene, og derfor har jeg jo altid gang i begge strømer på en gang. Men jeg har ikke to sæt strømpepinde i denne pindestørrelse, og måske jeg skulle anskaffe mig det...?
Du kan se mine ligende projekter med fair isle-strik her og her, men jeg kan afsløre, at det ikke er samme trøje denne gang.

Her har jeg et gaveprojekt:
Et håndklæde, som jeg har vist frem i pink her og hvor du kan se min opskrift. Vi har nogle venner, som er ved at opbygge en hel samling af grydelapper og håndklæder fra alle vores besøg. Det skal først være færdigt til om et par uger, så der er jo masser af tid:


Her har vi også et af de hurtige projekter:
Igen kan du se, at Pickles-garnet er fundet frem, og her i kombination med rester fra mit lager af strømpegarn. Jeg tror godt, at du kan gætte, hvad jeg er ved at lave, og ellers kommer der snart et færdigt indlæg med dem på...

Og sidste projekt lige pt., er naturligvis et hækleprojekt, for den kvikke og opmærksomme læser har jo bemærket, at det kun er strik, jeg har vist frem.

Jeg er gået i gang med dette sjal fra Drops:

Men jeg skal love for, at det har sine udfordringer. Jeg hækler i Drops alpakka, og det bliver fint og blødt, men selve mønsteret er godt nok udfordrende. Nu er jeg ved at være færdig med diagrammet, og så skal jeg selv finde ud af, hvordan det lige skal gentages fremadrettet...
Hmm, har googlet efter lidt hjælp, men kan bare se, at rigtig mange har samme problem... Opskriften finder du her, hvis du også trænger til en hækleudfordring... :-)

Det var projekterne herfra. Er du også typen med gang i mange ting, eller vil du hellere lave en ting færdig først?

Med ønsket om en smuk tirsdag herfra.

1 kommentar:

  1. Jeg har som regel gang i flere ting. Helst skal der både være et hæklet og et strikket og så et "jeg behøver ikke at tænke"-projekt, som kan være et håndklæde i et simpelt mønster.
    Lige nu har jeg mit granny-tæppe, en pigeponcho, hvor jeg har lavet hækleprøverne og et nyopstartet håndklæde af bomuldsrester. Jeg trænger til at få ryddet ud i resterne og dermed lageret ;-)

    SvarSlet