lørdag den 4. januar 2014

Hæklet sjal i uld

Jeg manglede et enkelt sjal, der ikke lyste op med mange forskellige farver, og derfor har jeg fået lavet dette - et meget simpelt og let sjal.

Som du kan se, så er der bare derudad i stangmasker.
Det er dejligt varmt, for det er lavet af Lima-ulgarn fra Drops og hæklet på nål nr. 5.
4 aftener med julekalender i flimmeren og hyggeligt selskab af mine unger tog det mig, at få det fremstillet, så hvis du kan lide det og mangler et let projekt, så har du det her.
Færdige mål er 1,5 m for oven :-)

2 kommentarer:

  1. Anonym31.1.14

    Hej.
    Fint sjal. Hvor mange masker slog du op til start? Hvor mange tager du ind i midten i hver række? Og hvor mange nøgler garn brugte du?

    Tak :o) Mvh. Linda

    SvarSlet
  2. Hej Linda
    Sjalet hækles fra bunden af spidsen, og på den måde bestemmer du selv størrelsen, da du hele tiden bygger en række mere på.
    Du starter sjalet med 3 luftmasker og så 2 stangmasker i første luftmaske. Så 3 luftmasker og så igen 3 stangmasker i første luftmaske. Det er så første række. Vend og fortsæt nu efter samme princip. Hver gang du når til midten, laver du tre stangmasker, 3 luftmasker og 3 stangmasker omkring de 3 luftmasker fra forrige omgang.

    Jeg tror, jeg brugte 7-8 nøgler garn, men er ikke helt sikker :-)
    Håber det giver mening og held og lykke med det :)
    Venlig hilsen
    Susanne

    SvarSlet