onsdag den 15. januar 2014

Design af taske

Tænk engang. Jeg kom på arbejde i dag, efter at have haft et par læsedage og min veloverståede eksamen i går, og så stod der sørme en spritny computer og ventede på mig :-)
Så bliver man da glad ;-)

Der var ikke kommet tasker endnu, og hvor fedt bliver det også lige, at vi alle nu får ens nye computertasker på lærerværelset...? Jeg kan da lige se det for mig, hvordan vi skal stå der og finde rundt i dem hver gang vi skal til time...

Og jeg gider jo ikke at være som alle andre, så straks jeg kom hjem, kastede jeg mig over en strikkeprøve, imens jeg udtænkte mig et design.
Jeg slog 30 masker op på pind 5,5 med Alaskagarn fra Drops og strikkede 28 riller = 20cm.
Det kom til at måle 21 cm i bredden.

Så smed jeg det i vaskemaskinen. Bruger almindeligt program på 40 grader og lægger et håndklæde ved.

Ca. halvanden time senere så den sådan her ud. (Er dog ikke helt tilfreds med det fnuller, håndklædet giver, så jeg prøver cowboybukser næste gang og håber på samme filteeffekt!)
Nu var målene 14 x 14 cm

Jeg forestiller mig at tasken skal strikkes således:
Jeg vil så sy den sammen i siden inden vask, og så bliver det da godt nok spændende at se, om den kommer til at passe... Kryds fingre for mig :-)



Nu er jeg så endnu engang taknemmelig over, at jeg har mig et skønt garnlager, for nu vil jeg nemlig kaste mig over at slå 150masker op og få strikket de 48 riller, mine beregninger er endt i.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar