lørdag den 9. marts 2013

Flensborg - et garnparadis...

I vores vinterferie for et par uger siden tog hele familien en tur til Flensborg. Det er en super hyggelig by, og de har et stort udvalg af økologi + Dr. Hauschka og ikke mindst et paradis for os garnelskere...
På mine tidligere besøg til byen, har jeg ikke været så god en strikker / hækler som nu, og derfor har jeg heller ikke tidligere haft øjnene oppe for de fantastiske butikker. 4 steder fandt jeg garn!

Vi parkerer altid ved rådhuset, og lige når man går fra parkeringspladsen og op mod gågaden ligger det første garnparadis. Her sælger de virkelig meget garn, og hjemmefra havde jeg tjekket priser på fx Drops garn, og der er lidt penge at spare i Tyskland! Mellem 2-5 kr pr nøgle garn, og det betaler da hurtigt det halve af benzinen med mit garnforbrug...
Sådan ser garnbeholdningen - (kun for strømpegarn) - pt. ud! Jeg er ikke modig nok til, at viser jeg ALT min garn...
 
Nå, men én garnbutik er jo som sagt ikke det eneste. De tre andre ligger helt oppe i den anden ende af gågaden, og den vildeste butik var en hel butik kun med strømpegarn! Det har jeg aldrig set før.
Hundredevis af variationer, og ud for hver eneste garnfarve var der strikket en strømpe op, så man kunne se mønsteret, der fremkommer under strikningen. Virkelig en oplevelse og meget svært at vælge garn. Jeg begrænsede mig til 7 forskellige varianter, og jeg synes det ser skønt ud, når man strikker, og der helt af sig selv fremkommer et fantastisk mønster.
Så langt er jeg nu, og det sværeste var at finde det stykke på garnstykket, der nu har fået sokkerne til at blive helt ens, for det er jo ikke helt ligegyldigt, hvor man starter.
Når jeg strikker sokker slår jeg 70 masker op på pind 2,5, og på første omgang tager jeg ind ved at strikke som flg: 2vr sm, 1 vr, 3r. Det giver en meget lækker og elastisk åbning på sokken. 

Ønsker du min strikkeopskrift, har jeg lavet et indlæg tidligere. Klik her.

Ved siden af strømpebutikken lå der endnu et skønt sted. Her turde jeg simpelthen ikke gå i gang med at fylde kurven, så nu er du altså advaret... Med ønsket om at du en dag får en god tur til Flensborg.

5 kommentarer:

  1. De har nemlig meget garn i Flensburg :-)

    Det i kurven - er det Arwetta?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige med undtagelse af lidt Fabelgarn fra Drops (som jeg ikke har afprøvet endnu)

      Slet
    2. Hvad måtte du give for Arwettaen i Flensburg? Jeg elsker nemlig Arwetta :-)

      Slet
    3. Faktisk havde jeg alt awettaen hjemme, så der kiggede jeg desværre ikke priser. I stedet husker jeg at farveudvalget var meget stort

      Slet
    4. Det er helt ok. Tak for dit svar :-)

      Slet