lørdag den 11. januar 2014

"Mor, jeg vil gerne sy en bamse..."

Mine børn har nu den alder, hvor de meget ofte vælger deres forældre fra... Det skal de jo selvfølgelig også have lov til, men alligevel oplever jeg, at hvis jeg prikker lidt til dem og tilbyder mit samvær, så ender det altid med råhygge og godt humør.
Emilie på 10 kom hjem fra skole i går eftermiddags, og indenfor få minutter havde hun lukket døren til sit værelse, og så var computeren i gang!
Jeg havde selv siddet hele dagen bag min skærm, for jeg læser til eksamen lige pt., men syntes alligevel, at vi skulle tilbringe lidt tid sammen.
Så jeg bankede pænt på døren og spurgte, hvad vi skulle lave. Først kom den sædvanlige brok, men så sagde hun alligevel: "Mor, jeg vil sy en bamse".
Hvor fedt var det lige :-)
Hun havde en klar ide om, hvordan den skulle se ud, og her er hendes design:
Vi gik i systuen og fandt stof frem, som svarede til forventningerne. Det blev til en lyseblå fleece til kroppen og hvidt uldfilt til øjne. Dejligt at have alt sådan noget på lager :-)

Og så blev der ellers klippet og syet:
At se hende bag symaskinen er en fornøjelse. Hun skifter tråden på ingen tid og kører bare derudad. Hun kender indstillingerne på symaskinen og holder nålen nede, hver gang hun skal dreje. Det var kun ved monteringen af benene, jeg skulle hjælpe og holde på bamsen.
Og det færdige resultat taler vist her for sig selv:
Projektet tog max 1½ time inkl. oprydning, og så gik der ikke 5 minutter før døren igen var lukket ind til værelset, og jeg kunne tænke videre i teorier om læring og viden...

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dog skønt at se og høre...og hvor er hun bare dygtig...det er da vildt flot gået.

    SvarSlet
  2. Tak :-) Ja, hun er dygtig og meget kreativ :-)

    SvarSlet