fredag den 18. april 2014

Sjal til konfirmanden

Nu er der under en måned til, at vores datter skal konfirmeres!
Hvordan blev hun pludselig så stor?

Vi har styr på kjole og 2. dagstøj, men jeg har længe haft lyst til at lave et lækkert sjal til hende. Har bare været lidt i konflikt med mig selv, om jeg ville ofre så meget tid på arbejdet - for kommer hun overhovedet til at bruge det?

I onsdags var vi så en tur i Flensborg, og jeg har fundet det blødeste og mest lækre garn, så nu kaster jeg mig alligevel ud i det.
Det er en tynd garn af silke og alpaka, og det føles fuldstændig som at ae vores kanin!
Jeg har ikke arbejdet med garnet før, men der skal ikke laves fejl i arbejdet, for det er umuligt at pille op igen! (har desværre prøvet lidt)


Det bliver sjalet i det nu velkendte mønster, som jeg tidligere forbandede. 

Sjovt som tingene på bare to måneder kan ændre sig, for nu er jeg bare helt vild med det mønster :-)
Denne gang arbejder jeg på en stor nål - nål 6, og jeg kan godt se, at det nok skal blive færdig længe før den store dag indtræder...:-)

Fortsat god påske derude. Det er jo med at udnytte vejret til kreative projekter inden solen bryder frem og haven også kalder...

2 kommentarer:

  1. Jeg kan rigtig godt lide ideen, at du laver sådan et til din datters konfirmation. Jeg er sikker på, at hun vil blive glad for det og ikke mindst bruge det senere. Det er et smukt minde at have.

    Jeg fik et lommetørklæde, hvor min farmor havde kniplet en flot kant hele vejen rundt. Det har jeg stadig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Tak for de opmuntrende ord, nu har jeg endnu mere lyst til at lave arbejdet :-)

      Slet