lørdag den 19. april 2014

Påskeæg

Mums - vi har hygget og lavet påskeæg.
Her skulle jeg så tage et billede til bloggen og prale lidt af vores flotte resultat, og så skal I da lige have glæden af min yngste datters frækheder, da hun lige skulle drille fotografen...

Jeg vil gerne vise dig dette tricks, som vi bruger hver gang vi laver konfekt her i huset.
Det er denne sjove gaffel, som du let selv kan fremstille, og den er fantastisk til at dyppe kugler og som her påskeæg i flydende chokolade. På den måde kan chokoladen dryppe af, og du får det ikke smurt ud over det hele.
Opskriften har jeg fundet her, og det er værd at bemærke, at både marcipan og nougat er hjemmelavet og uden sukker. De smager virkelig godt, men jeg kan godt mærke, at jeg ikke skal spise dem, for jeg tåler ikke hasselnødder. Så skal de laves igen en anden gang, bliver det uden dem.

Og så her det færdige resultat uden drillepinden :-)
PS. Vi har pyntet med morgenfrue, knust corn flakes og lakridspulver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar