lørdag den 14. februar 2015

Sokker - to på en gang

Det er virkelig længe siden, jeg har strikket sokker, og nu hvor jeg er blevet mere dus med teknikken med to på en pind, har jeg lavet mig et par virkelig lækre sokker. (Og så i juni måned)

Jeg har fundet en video, hvori man starter med tåen på sokkerne, og den teknik har jeg nemlig altid gerne ville kunne, da det jo egentlig er mere praktisk, da man på den måde kan strikke sit garn op og dermed undgå for mange rester. Videoen er super let at følge. 

Her ser du også, hvordan en hæl kan laves.

Garnet er fra Hjelholt uldspinderi, og er en lækker tyk to-trådet uld, som bliver strikket på pinde 3. Den er spundet ekstra hårdt op, da det dermed gør ulden meget slidstærk, hvilket man jo også ønsker, når man strikker sokker uden nylon.
Smukt resultat med opstart ved tåen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar