søndag den 22. februar 2015

En fiasko :-(

Nu er stjerneblusen færdig, men den er simpelthen bare ikke god!

Ved første øjekast ser den meget fornuftig ud, men når den kommer på, så er der noget helt galt!!!
Jeg har fulgt opskriften, men den passer simpelthen ikke omkring skulderne og opefter.

Der er helt klart også noget galt med min strikkefasthed, for som det fremgår her på de her billeder, så er øverste række af stjerner noget mindre end de to nederste.
Der gik jo også 1½ år imellem, at delene er blevet strikket sammen, men jeg troede faktisk ikke, at jeg ville komme til at strikke med så stor en forskel i min strikkefasthed. Øv.

På hele øverste del har jeg strikket med magic loop, og det mistænker jeg en lille smule som en del af årsagen. For når jeg skal flytte med pindene i svingene, så kan jeg godt komme til at stramme lidt mere til end godt er, men ellers kan jeg faktisk ikke forstå, hvad der er sket. Under hele strikningen var jeg faktisk meget opmærksom på at give tråd nok på bagsiden, men prøv lige at se, hvor stramt det hele er endt op alligevel...


Jeg ved, at den her trøje aldrig kommer i brug, men jeg har afsluttet projektet og alle ender er hæftet, så der bliver simpelthen ikke noget af at pille den op! (i hvert fald ikke lige nu!!!)
Det gider jeg simpelthen bare ikke - i stedet vil jeg glæde mig over, at det var trøjen, der lærte mig at stikke 2 ærmer på en pind ;-)

Fortsat god søndag derude