onsdag den 11. februar 2015

En skøn dag med strikketøserne...

Det er simpelthen fantastisk at have ferie, for så har man tid til ting, som man ikke normalt klemmer ind i hverdagen.
I dag har jeg være i selskab med to skønne kvinder fra min strikkeklub, og vi har været på udflugt til Hjelholts uldspinderi, som ligger tæt på Svendborg.

Det er egentlig en lille butik, men udvalget er stort, og de har mange flotte farver. Alt er naturligvis 100% uld, og så står de selv og spinder garnet lige inde ved siden af. 8 mand er beskæftiget! Waw.

Noget af det jeg var allermest imponeret over var, at de havde strikket rigtig mange af deres modeller op, så man kunne hoppe i dem, hvilket jo er en kæmpe fordel, synes jeg.

Der smuttede selvfølgelig noget garn med ned i posen, for jeg faldt for en smuk bluse, som jeg bare må eje!
(ja, lidt bøvet må man godt se ud!!!)

Nå, men garnet er en lækker 2-trådet uldgarn, og trøjen skal strikkes på en pind 3½.
Sådan her ser det ud, når man køber det:
 Og så er det vundet op og klar til strik:
Jeg har dog lovet mig selv, at jeg ikke går i gang, førend jeg har afsluttet et par af mine nuværende projekter, så der går lige et par dage, inden jeg kan vise min strik frem :-)

Fortsat god ferie - hvis du er ligeså heldig som mig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar