lørdag den 8. marts 2014

Tæppe a la afghan... #2

Jeg er startet på et stort og lækkert tæppe, og nu er mit første felt i hus - Jeg er meget tilfreds:


Feltet måler 30 x 30 cm, og først lavede jeg en strikkeprøve, så jeg var sikker på, at størrelsen kom til at passe.

Strikkeprøven var på 21 masker og kom til at måle 11 cm, og når man vil lave disse bobler kræver det et maskeantal der kan deles med 8 + 5 masker, så jeg skulle lige have gang i de små grå.
Og som du kan se, så har jeg også lavet en kant på det færdig kvadrat af perlestrik, så det skulle også lige regnes med.

Til det her felt har jeg brugt garn fra Sandnes - SISU-garn, som er en lækker uldgarn med 20% nylon. Den kan bruges til strømper og er fin og meget holdbar. Her har jeg strikket med 2 tråde, så der kommer mere fylde i tæppet. Det passede lige med 2 nøgler, og der er lige en rest tilbage, som jeg kan bruge i et andet felt senere.

Vil du lære at strikke med bobler, så er det meget nemt. Mønsteret er herfra, og jeg giver dig lige en smagsprøve på bogens skønne indhold.


Jeg kan varmt anbefale strikkehåndbogen, hvis man gerne vil lege med mønsterstrik af diverse udgaver.

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne.
    Strikkebogen lyder spændende - jeg har lige reserveret den på biblioteket og vil sikkert købe den. Kender du 'Strikkebiblen', den kan jeg anbefale, selvom jeg er en garvet strikker. Jeg er lige startet på 'Livstykket' efter at have set dine billeder!
    Vh/Inger M

    SvarSlet
  2. Hej Inger
    Hvor er det skønt at høre, at du er blevet inspireret. Skriv endelig igen, når du også har fået gjort dig dine erfaringer med Lisvstykket.
    Jeg kender ikke Strikkebiblen, men det lyder da som en bog, jeg lige må tjekke ud :-) Tak for dit fif.
    Venlig hilsen
    Susanne

    SvarSlet