mandag den 1. juli 2013

Status på min kjole

Sidst skrev jeg om min midtvejskrise. Jeg endte med at pille kjolen op til og med taljen, da jeg bare kunne mærke, at det ikke var godt nok.
Den der bule, der blev dannet midt på maven, var jeg bare ikke tilfreds med - også selvom det muligvis kun er mig selv, der bemærker det...

Men nu ser kjolen ud som flg.:
Jeg har haft den på igen, og nu er det altså bedre. Ingen buler.
Frem for at følge opskriften i taljen, der gik på at fortsætte med pinde 3½ og så i rib 1r+1vr, har jeg nu i stedet indtaget 10 masker fordelt på 1. omgang og strikket på pinde 3 i stedet. På sidste omgang har jeg igen udtaget de 10 masker og fortsat efter opskriften.
Det kunne sagtens have været 20 masker, men nu bliver det ikke anderledes. Den sidder pænt og strammer ikke det mindste - men det færdige billede må komme en dag. Lige nu er jeg faktisk lidt træt af at strikke på modellen, så jeg holder en pause for en tid - det er jo alligevel en efterårs/vinterkjole...

Her ses førbilledet:
Jeg synes godt, at man kan fornemme forskellen her også.

Er du inspireret til at strikke denne kjole findes opskriften her.

2 kommentarer:

  1. Det er godt at læse, at de ekstra kræfter har båret frugt!

    God sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - og i lige måde...:-)

      Slet