onsdag den 17. juli 2013

Pjuske fik en kjole af resterne...

Måske husker du, at min datter var med til at designe sin egen trøje, og hun er fortsat helt vild med den. Men hvad skulle vi finde på at resterne?
Pjuske skulle selvfølgelig have en kjole, der matcher trøjen.
Kjolen er ligeledes designet af Emilie, og vi var lidt uenige om dens look, men jeg måtte overgive mig - for ordren lød, at den skulle være helt sort og kun med de hvide kanter... Jeg ville så gerne have lov til at brodere Pjuskes navn hen over maven - men måske jeg får lov en dag...

Bare for at lave lidt sjov, har jeg strikket en smuk lille kant forneden.
Man strikker blot ca. 5 pinde glatstrik, herefter en pind med: slå om og strik de næste to masker sammen. Næste 5 pinde igen glatstrikning. Så fremkommer der en række huller, og man folder så om denne kant og syr den op i hånden.
En fast kant der både er dekorativ og praktisk, da den ikke ruller op.
Der er brugt Lima-garn fra Drops, og selvom der står på banderolen, at det ikke må vaskes i maskinen, ja så har både bamsekjolen her og trøjen klaret turen i min maskine på uldprogram. (Startede dog kun med kjolen, for at være sikker)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar