søndag den 17. marts 2013

Strik og blog i smug

Min kære mand har fødselsdag i dag, og i den anledning har jeg produceret en ny hue til ham.

Men det har faktisk ikke været så let, da jeg konstant skulle sikre mig, at han ikke opdagede projektet. Så i smug og imens han enten har været på arbejde eller haft gang i andre projekter, har jeg fundet huen frem og knoklet løs, og det har været meget meditativt og skønt at have ham i tankerne undervejs.
Heldigvis har jeg haft god tid til det, da det var garn jeg fandt på min tur til Flensborg i uge 8. (Faktisk udvalgte han det selv, men har selvfølgelig glemt alt om det...).


Den er strikket på strømpepinde nr. 3 og et mønster kan jeg ikke klare, men en lille forklaring: Men jeg har startet med at opslå 180m og har strikket disse 2 vr og 3 r i ca. 6 cm. Herefter har jeg taget hver 6. 3 r masker ind til kun 2 retmasker. Strikket et par omgange og så igen taget ind. På denne måde fortsætter ribben hele vejen til toppen af huen og til sidst er det altså kun 1 vr og 1 r, inden jeg på de sidste to omgange har stikket alle masker sammen to og to. Aflukningen har jeg lært via denne video, og den bruger jeg altid til mine strømper. Virkelig flot.

Og for at det ikke skal være løgn, så er min computer gået i stykker, så også her må jeg i smug tilsnusket mig tid på hans computer for at kunne skrive dette indlæg dagen før det udkommer!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar