fredag den 2. maj 2014

Sikken en pakke...

Ja, det var godt nok min datter, der fyldte år i går, men jeg fik nu alligevel ikke mindre end 2 garnpakker leveret :-)

Jeg plejer ikke at vise mit købte garn frem, for det er efterhånden lidt pinligt, hvad der ligger på lageret, men i denne gang skal du alligevel have et kig med, for der var nemlig noget andet med i pakken, der bare er faldet i rigtig god jord.
Et krydsnøgleapperat!
Jeg vidste faktisk slet ikke, at jeg havde behov for sådan et, men nu hvor det er flyttet ind, for det lov at blive boende i mange mange år, for det laver jo de fineste garnnøgler.
Tænk hvor fornuftigt et par par afspadseringstimer kunne bruges i går...
Jeg vil dog godt lige komme med en advarsel!
De burde lige skrive uden på pakken, at der er en maximumshastighed, når man skal vinde sådanne nøgler sammen :-)
Jeg kørte nemlig bare løs, og der gik jo lidt sport i, hvor hurtigt jeg sådan kunne vinde et nøgle op...
Hele 3 gange fik jeg skudt nøglet af, og første gang så voldsomt, at jeg måtte starte helt forfra... Nu har jeg så lært, hvor grænsen går (måske :-)).
Sjovt er det i hvert fald at bruge.

Alt det her Lace-garn, har jeg faktisk ikke rigtig lagt planer med. Dog ved jeg, at det skal blive til et par sjaler, for garnet er simpelthen så blødt og lækkert. (Silke og babyalpaka)

Ellers lige et kig på resten af garnpakken:
Fabel (hvid, blå og cerise) - Jeg har fået lyst til at strikke strømer igen, og som det ses, har jeg netop opstartet første par. Et par hvide med hulmønster. Meget søde.

Sandnes (petrol, hvid og gul) - Her har jeg lyst til at finde en skøn sommerbluse, og ellers er der jo altid mine klude og håndklæder.

Kaisma (hvidt og cerise) - tjaa... Den hvide forestillede jeg mig skulle bruges som kant på et tæppe... Måske mit afganerprojekt - jeg ved det ikke.

Neongrøn. Ja, ser ikke så neon ud på billedet, som den er, og jeg har heller ingen planer lige pt. Det bliver dog noget med nogle kanter på en trøje, forestiller jeg mig :-)

Nu er den største udfordring at få plads til det hele. Jeg må jo bare i gang med strikkepinde og hæklenåle...

PS. Sjalet til konfirmanden er færdigt, og jeg glæder mig til at vise dig det på den store dag her midt i maj.

1 kommentar:

  1. Sikke du har købt ind :-D Hvor er det lækre garner, du er blevet den lykkelige ejer af!

    Et krydsnøgleapparat er en god ting. Indtil videre har jeg ikke haft behovet for sådan en, men smart er den altså! Jeg har for ikke så lang tid siden været med til at give en veninden et krydsnøgleapparat i fødselsdagsgave. Hun er også ovenud lykkelig for sit.

    Jeg glæder mig altså til at se det færdige konfirmationssjal. Jeg er sikker på, det er blevet smukt!

    SvarSlet