torsdag den 6. februar 2014

Koden er knækket...


Hold op hvor kan jeg blive irriteret, når der er en opskrift, jeg ikke kan forstå! Bagefter er det faktisk ret morsomt, men jeg tror egentlig, at det kan sidestilles med, når andre ikke kan løse en sudoku, kryds og tværs eller andre matematiske gåder og ikke vil give op!
Man vil det bare så meget, og det kan bare ikke passe, at man ikke kan finde ud af det!
Sådan har jeg det i hvert fald, og jeg finder mig ikke i, at der er noget jeg må give op overfor.
Alligevel må jeg indrømme, at jeg var tæt på at smide dette mønster meget langt væk, for der stod bare i vejledningen, at når mønsteret var hæklet, skulle jeg bare fortsætte!
Jeg fattede simpelthen ikke logikken med, hvordan jeg bare kunne fortsætte, og jeg måtte sidde og tegne mønsteret for mig selv:
Langsomt gik ideen og logikken op for mig, og nu har jeg nedskrevet hele opskriften og fortsætter linje for linje, så du måske også en dag får lyst til at kaste dig over sjalet, som det jo skal blive til en dag. For da jeg var inde på Drops' hjemmeside, kunne jeg bare se, at der var mange andre forvirrede sjæle, der stillede spørgsmål til lige netop den opskrift. Og hver gang fik de samme svar; fortsæt efter mønsteret...

Sådan her ser min mønstervejledning ud pt:
Og så langt er jeg på sjalet nu:

Opskriften fra Drops finder ud lige her.

3 kommentarer:

  1. Kære Laila
    Tak - og du har så meget ret :-)

    SvarSlet
  2. Kære Laila
    Tak - og du har så meget ret :-)

    SvarSlet
  3. Det er virkelig et flot mønster! Farven er også skøn!

    Der er ikke noget som den følelse, man får, når man endelig knækker koden!

    Jeg synes dog, at når så mange har problemer med en opskrift, så må noget være dårligt forklaret.

    SvarSlet