onsdag den 2. januar 2013

Lap på frakken

Hjælp, hvad gør man, når man lige skal have katten ud ad døren inden man skal på arbejde og derfor i farten vandrer ind i brændeovnen??
Jeg snittede den kun lige med min skønne sorte vinterfrakke, men skaden var sket, og jeg var grædefærdig! Et skævt hul på ca. 15 x 20 cm var smeltet væk, og jeg var ved at kyle frakken ud, inden jeg kørte.
Heldigvis lod jeg være, og nu har jeg i stedet en unik frakke, som efterhånden har høstet mange kommentarer.

Jeg fandt et stykke sort bævernylon frem i min systue, klippede hullet pænt og limede bævernylonet på hele hullet og lod det tørre godt op.

Denne skønne bog kan i den grad anbefales:
 
 
Heri fandt jeg en opskrift, jeg kunne bruge. Hæklede de to lapper og fik dem syet på med små usynlige bagsting. Resultatet er jo, som du kan se, yderst tilfredsstillende, og enten holder frakken til farven går af moden igen, eller også må jeg med tiden udskifte lappen...

2 kommentarer:

  1. Det var dog uheldigt og så er det man kommer til sige noget mindre pænt. Godt at du fandt en fin løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige præcis. Tak for ordene :-)

      Slet