tirsdag den 8. januar 2019

Coloursand

Det her er lidt af et evighedsprojekt, som jeg gerne vil vise dig i dag. Jeg har arbejdet med tæppet gennem 2 år nu, men der går længe imellem, at jeg hækler på det.
Det ligger ligesom og venter mellem alle de andre projekter, som jeg arbejder på, og det har ikke travlt med at blive færdigt.
Jeg han enormt godt lide projektet, og det er allerede i brug, selvom det ikke er færdigt. Det hænger bare over armlænet på den ene sofa, og så skidt med at der hænger lidt garnender hist og pist.


Tæppet består af en række baner, som hækles sammen på den anden led. Alt er hæklet i stangmasker.

Nål 2½


Lise Franck har laget denne opskrift på Ravelry, og du kan også se flere billeder af hendes projekter på instagram.
Hun har lavet mange tæpper, og hun er vældig inspirerende at følge. Herfra har det bare udviklet sig til mit tæppe efter mine farvekombinationer.

Når jeg skal beslutte rækkefølgen på næste række, så har jeg fundet på at lave en masse små dunter af garn, så jeg kan bruge dem som et farvekort.


Dunter som farvekort.

Sådan planlægges arbejdet med næste række.
Det fungerer super godt. Når jeg så skal hækle den planlagte række, sætter jeg alle dunterne på en stor sikkerhedsnål, og så har jeg rækkefølgen med mig, hvorend jeg skal arbejde med tæppet.
Super smart, synes jeg selv.

Alt er hæklet i alpakkauld eller strømpeuld, og jeg arbejder på en nål 2½, så det er småt arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar