torsdag den 19. september 2013

Frikadeller uden mel

Her til aften stod den på frikadeller, spidskål og en lækker tomatsalat, og da jeg så stod der midt i frikadellefarsen, kom jeg til at tænke på, at jeg jo altid laver dem uden mel eller gryn, så hvis du overvejer at kaste dig ud i low carb, så skal du endelig ikke lade dig holde fast i en forestilling om, at mel er nødvendigt i frikadeller.
Det virker i hvert fald fint for mig, og Bodebjerg er naturligvis min leverandør af økologisk hakket stud, som jeg i dag har brugt. (Lam er lige så lækkert)

I min foodprocesser kommer jeg: 3 fed hvidløg, 2 løg, en stor tot bredbladet persille, lidt bladselleri, salt, 2 æg og så selvfølgelig mit kød.
Den hakker det hele, så jeg behøver ikke at tilføje det lidt ad gangen.

På panden med dellerne som steges ved middel varme i smør.

Og så bliver de så lækre...

Og salaten var lige så skøn...


Jeg er i øvrigt hel vild med at tilsætte solsikkekerner eller valnødder i mine frikadeller. Desværre er ungerne ikke helt så begejstrede for det, men du skulle nu prøve det en dag...


4 kommentarer:

  1. Yumyum, nødder i frikadeller er altid godt - og kerner for den sags skyld - pinjekerner kombineret med feta og soltørrede tomater er hvertfald et hit i min bog (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og det med tomater lyder spændende - Hvilken bog har du skrevet?

      Slet
  2. De ser superlækre ud og din tomatsalat er bestemt heller ikke værst!

    Det er heller ikke altid, jeg kommer mel i farsen.

    Jeg har aldrig prøvet med nødder. Det kunne være, jeg skulle prøve det næste gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - du vil ikke fortryde :-)

      Slet