lørdag den 3. august 2013

Lille pung til valuta eller toiletsager

Mangler du lige en feriepung til anden valuta, så er det ret let lige at hækle denne sag. Den er også praktisk som lille toiletpung, eller noget andet du lige skal have med dig.

Jeg har efterhånden lavet et par stykker, for de er så nemme at have med på stranden, og skulle de forsvinde, mister man ikke alle de værdifulde kort og oplysninger, man ellers render rundt med i sin pung. Det tager ca. 2 timer at fremstille sådan en sag.

Jeg har ikke en præcis opskrift, men min fremgangsmåde har været nogenlunde sådan her:
Start med en magic loop. I den laves 6fm = 1. omgang.
2. omg: Hækl 2 fm i hver fm. Nu 12fm.
3. omg: Hækl 1 fm, 2fm i næste fm. Nu 18fm.
4. omg: Hækl 2 fm, 2fm i næste fm og fortsæt med at øge på denne måde, til du har en passende størrelse bund. Min måler ca. 10 cm.
Nu hækles der bare rundt i fm til du har en passende højde på tasken alt efter behov. Sidste række laves i stedet en række stangmasker, for på den måde fremstår der er række med huller , som man nu kan væve en snoet snor igennem.


Jeg bruger Parisgarn fra Drops, og jeg hækler med nål 4.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar