mandag den 2. marts 2015

Hue med kvast

Der har ofte været stor diskussion herhjemme omkring at fryse og så ikke gide at tage en hue på!

Ja, det er selvfølgelig min næsten-teenager, jeg ikke altid helt forstår...
Særligt ikke, når hun har været til svømning og skal gå hjem med vådt hår...
Vi har mange huer liggende, men ingen er gode nok.

Så var jeg så heldig, at min veninde havde erfaringer med at købe kvaster til huer fra en hjemmeside, og der måtte jeg lige ind og kigge. (Rito.dk)

Jeg faldt fuldstændig for, at de kunne købes syntetisk, så ingen små kaniner har måttet lade livet for vores skyld.
Vi bestilte en stak hjem (ikke mindre end 6 stk), og jeg er virkelig blevet positivt overrasket. De er bløde og lækre, og så er de dejligt store.




Med sådan en kvast kunne den unge dame overtales, og bestillingen gik på, at huen skulle være sort, så en blød babyalpaka blev valget.
Der blev prøvet undervejs, så resultatet blev efter frøkenens ønsker.

Som strikkeinfo kan jeg oplyse, at huen er strikket med to tråde på p. 8 og med 56 masker som en start.
Jeg har strikket ca. 2 cm rib (på p7), og så hedder mønsteret ellers 4r + 1vr. Pga. maskeantallet opstår er en smuk mønstret spiral.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar