onsdag den 24. december 2014

Højtider og håndarbejde...

Hver gang vi når til jul eller påske, så kommer jeg til at ønske mig, at jeg har håndklæder til mit køkken i de rette farver.
Men hver gang kommer højtiden underligt nok bag på mig. Som om den lige sniger sig indenom :-)

Så nu er jeg på en og samme tid startet på to håndklæder til henholdsvis påske og jul.

Påskehåndklædet er i strik, og nu hvor jeg nærmer mig halvvejen, får du lige en smagsprøve.






Det er på pinde 3,5, og opskriften får du med det færdige resultat - i den påske...

I går på lillejuleaftens dag tog jeg så lige turen ind til Tante Grøn i Odense, for nu meldte trangen sig også til et hæklet julehåndklæde, og underligt nok ejer jeg slet ikke noget rødt garn.

Min favorit, Mandarin Petit var udsolgt, så nu er jeg ved at afprøve deres eget mærke






Efter 8 rækker ser det foreløbigt sådan her ud







Links til opskriften følger også senere.

Nu vil jeg nyde denne dag med så megen strik som muligt, førend det hele går løs i aften men familien.

Rigtig glædelig jul til jer alle.

Det er så skønt at høre fra jer læsere, så send mig endelig en kommentar på indlægget.