torsdag den 5. juni 2014

Nu kører det...

Kan man få sig noget så godt som en fridag fyldt med regn?
Ja, for mig er det altså skønt at være bænket til sofaen med kreative projekter i hånden, og det er kun fordi, vi nu skriver juni, at jeg ikke også kunne finde på at tænde op i brændeovnen...

Jeg er totalt morgenmenneske her, så da kl. var 5.30 i morges kastede jeg mig ud i lidt strik. Der er ikke noget så fantastisk, som når man har hele hytten for sig selv og bare kan sidde med en kande te indtil familien vågner...

Desværre kom jeg uheldigt fra start. Jeg havde fået lavet mig en fejl i mønsteret, og jeg opdagede den ikke før to rækker længere fremme.
Det betød, at efter to timers arbejde med at finde fejl og få pillet det hele op (hvilket ikke er det letteste i et hulmønster) var jeg nået 4 rækker fremad...
Kender du det?

Nå, men her til eftermiddag har jeg så igen haft lidt strikketid, og jeg er simpelthen så glad for, at jeg fik skiftet garnet ud.
Nu sidder mønsteret rigtig godt i fingrene, og det går super godt, og jeg tror i virkeligheden, at når jeg vender tilbage til Lace-garnet med samme mønster en anden gang, så vil det hele gå meget lettere :-)




Det ser da skønt ud ikk?
Jeg har pt. 74 masker på hver side af midtermasken lige nu, og i følge opskriften skal jeg ende med 174 på hver...
Vi må se, om jeg når det inden ferien. I næste uge skal jeg på skolerejse med min 6. klasse, så der kommer jeg i hvert fald ikke videre, men mon ikke der kan øges med et par masker mere her i pinsen :-)

Mønsteret er fra Drops og har nr. 131-2.
Diagrammet ser du her:



Mange hilsner
Susanne

Location:Glamsbjerg, Danmark