onsdag den 11. september 2013

Skøn skøn is... 2 slags i dagens anledning

I dag har jeg fødselsdag, og i vores familie bestemmer "fødselsdagsbarnet" altid spisested. Vi ender altid ude et sted i Odense, men i dag havde jeg bare lyst til at blive hjemme, så det blev mit valg.
Og jeg er super taknemmelig over, at jeg opfyldte mit eget ønske på dette punkt, for det betød, at jeg kunne spise det som jeg allermest havde lyst til og ikke en eller anden skoddessert, som nok skulle have fristet mig på en restaurant.

Menuen her på Tangs restaurant, var ikke mindre end fantastisk, men det jeg vil vise dig billeder af er vores to forskellige hjemmelavede cremede isdesserter.

Jeg lavede en chokoladeis efter principper fra raw food. Dvs. cashewnødder (iblødsatte), sukrin gold, vanille, raw cacaopulver, vanilje og lidt vand.
Blendes super godt til en meget cremer masse og kommes i et ildfast fad. Her overholdes det med lækker hakket chokolade, som lige røres ganske let ind i isen... Hmm.


Is nr. 2 var faktisk endnu bedre, og jeg har i den grad ladet mig inspirere af www.lowcarb.dk. Gå derind og find isen med cookie dough. Jeg lavede en større portion end opskriften og brugte flere æg og mindre sukrin gold. Det blev vildt godt :-) Prøv det en dag... Hele familien var vilde med det.